MAXess

Measuring accessibility in policy evaluation

Projektbeschreibung

Dauer

08.2015-07.2018

Auftraggeber

externe SeiteERAfrica 7th EU Framework Programme

Projektbearbeiter

Prof. Dr. K.W. Axhausen und Dr. T. Dubernet

Partner

  • TU Berlin
  • University of Nairobi
  • University of Pretoria

Zusammenfassung

Die komplexen Zusammenhänge zwischen Raumnutzung und Verkehr sind zwar oft erkannt und verstanden, in der Praxis werden jedoch Entscheide zu Infrastrukturinvestitionen mit blossen Transport- und Mobilitätsmetriken gefällt. Vor allem wenn ein grosses wirtschaftliches Ungleichgewicht unter den Bürgern herrscht.

Publikationen

Geurs, K.T., A. De Montis and A. Reggiani (2015) Editorial: Recent advances and applications in accessibility modelling, Computers, Environment and Urban Systems, 49, 82-85. externe SeiteDOI

Bocarejo S., J.P. and D.R. Oviedo H. (2014) Transport accessibility and social inequities: A tool for identification of mobility needs and evaluation of transport investments, Journal of Transport Geography, 24, 142-154. externe SeiteDOI

Fox, J., A. Daly, S. Hess and E. Miller (2014) Temporal transferability of models of mode-destination choice for the Greater Toronto and Hamilton Area, Journal of Transport and Land Use, 7 (2) 41-62. externe SeiteDOI

Nicolai, T.W. and K. Nagel (2011) Investigating accessibility indicators for feedback from a travel to a land use model, SustainCity Working Paper, 6.2, TU Berlin. DownloadDownload

De Jong, G., M. Pieters, A. Daly. I. Graafland-Essers, E. Kroes and C. Koopmans (2005) Using the logsum as an evaluation measure: Literature and case study, Working papers, WR-275-AVV, RAND Corporation, Santa Monica. externe SeiteDownload

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